.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استان‌های شمالی آمار سزارین بیشتری دارند

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی گفت: آمار سزارین در استان‌های شمالی بیشتر از دیگر استان‌های کشور است.

به گزارش شمال نیوز فاطمه زعفرانی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با فارس در بابل اظهار داشت: نقش ماما در زمینه مشاوره برای جوانان قبل از ازدواج، بعد از بارداری و حتی سالمندان بسیار مهم و تاثیرگذار است.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی افزود: بر این اساس طبق آیین‌نامه مصوب به زودی شاهد پذیرش کارشناس مشاور درمانی در سطح کشور خواهیم بود که تاکنون دو دانشگاه از این طرح استقبال کردند.

این مسئول عنوان کرد: مهم‌ترین دغدغه وزارت بهداشت ساماندهی و ترویج فرهنگ زایمان‌های طبیعی در کشور است و در دانشگاه‌هایی که آمار زایمان‌های طبیعی بیشتر بوده تعداد مرگ‌ومیر بسیار کاهش یافته است.

زعفرانی بیان داشت: آنچه درباره افزایش تعداد زایمان‌های طبیعی اهمیت دارد آموزش مادران، کم کردن استرس و ایجاد آرامش روانی، توجه به نوع، رنگ، شخصی‌سازی و ایجاد امکانات نو در بلوک زایمان، ترویج بیمارستان دوستدار مادر و وجود مامای همراه است.

وی تصریح کرد: 50 هزار ماما دانش آموخته در کشور وجود دارد که 25 هزار نفر در مراکز دولتی مشغول فعالیت هستند و مابقی ماماهای جویای کار نیز در آینده نزدیک جذب پزشک خانواده می‌شوند.

این مسئول بیان داشت: در سند چشم انداز 1404 نخستین سندی که تدوین شد سند مامایی بود که وضعیت ماماها و همچنین وضعیت مطلوب آنها مورد بررسی قرار گرفت و برای رسیدن به وضع مطلوب راهبردهایی مطرح شد.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی گفت: با تدوین این سند جایگاه، ارزش و منزلت ماماها مشخص شده تا خدمات صحیح به زنان جامعه ارائه شود، زیرا توجه به جایگاه ماما برای سلامت زنان و جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است.

زعفرانی ابراز داشت: در این سند همچنین ارتقای سلامت نوزادان، جوانان، بزرگسالان، سالمندان، نوآوری در مامائی، تقویت پژوهش و آموزش و توانمندی ماماها پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ماماها وظیفه و رسالت سنگینی به عهده دارند که ارائه خدمات صحیح، حفظ کرامت مادران و مراجعه‌کنندگان به ویژه در بلوک و اتاق زایمان است که امیدواریم به کمک ماماها و با صبر و حوصله و خدمات مفیدی که ارائه می‌شود در آینده شاهد بلوک زایمان با اتاق‌های مطلوب با تجهیزات نو و بهتر در شان مادران مسلمان ایرانی باشیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.